fredag 4 juli 2008

Dum idé?

Var det verkligen en så klok idé att börja baka mitt i värmen? Kanske inte, det avhjälper inte svettigheten i alla fall...

Två sorters mjuk kaka står i ugnen, en sockerkaka med blåbärssylt och en tigerkaka med rom. Pitabröd till picknicken står på jäsning och när det är redo för utbakning ska jag sätta degen för Mösefesarna. Färskosten svängde jag ihop imorse innan frukost. Effektivitet var ledordet.

Det hanns tyvärr inte med någon stickning och Core med A, men det får vi ta igen någon annan dag, typ på måndag! Fikan hos Ravn hann jag med innan det var dags att börja baka. Trevligt som vanligt. Nästa gång kanske vi skulle försöka ta oss ut i en fläktande park med en termos iskaffe istället för att sitta i lägenhet och dricka te...

Solskyddskräm är inhandlat inför morgondagen. Någonting säger mig att två blekfeta sötnosar som jag och Sambon skulle bli ganska kräftröda annars i och med att vi ska vara i solen hela dagen. Nu gäller det bara att hålla tummarna för att regnet håller sig långt bort!

2 kommentarer:

Anonym sa...

skönt när kvällen kommer med lite kyla! Ser fram emot träning måndag!
A

Heldri sa...

samma här!