onsdag 9 juli 2008

Nedräkningen fortsätter

Så här fina är våra första små björnbär. Några fler stänglar, eller vad det kan tänkas heta, är på G så vi får väl kanske en si så där 15-18 bär. Det är kanske inte så illa första året och på balkong, vad vet jag...
Och så en bild på lavendeln som är i full blom. Till nästa år ska jag nog göra lite bättre efterforskningar innan jag köper blommor till balkongen, för den här lavendeln doftar ungefär ingenting. Jag som hade hoppats på att få näsan full av väldoft när jag klev ut på balkongen. Nåväl, de är ju fina i alla fall.

För att ni inte ska glömma att det här trots allt även är en stickblogg så kommer en bild på bakstycket på boleron jag stickar.
Framstyckena ska snart avmaskas. Sen är det små vingärmar och sedan ska jag virka någon spetskant istället för volangen.

En liten närbild så ni ser hur fint det glittrat i det vita, krispigt fräscha garnet.

Egentligen skulle jag ju ha jobbat kväll i dag, men det var tydligen bara en miss av schemaläggaren så jag fick ta ett dagpass istället - inte mig emot- och kan nu göra vad jag vill med kvällen. Dr D med sambo skulle gå och se "Prins Caspian" och vi velade länge och väl kring huruvida vi skulle följa med eller inte. Till slut beslöt Sambon och jag oss för att en mysig hemmakväll fylld av vitlöksdoftande mat, pyssel och Project Runway ändå blir det bästa... Bio hinner vi med en annan dag.

Nu är det ett nattpass, ett kvällspass och ett dagpass kvar innan vi får åka på minisemester. Kan man längta ihjäl sig? I så fall är jag nog i riskzonen!

Inga kommentarer: