måndag 2 juni 2008

En ledig måndag

Det kändes nästan lite busigt att inte pluggga idag, ungefär som om jag skolkade. Det var ovant att inte förbereda sig inför tisdags föreläsning och lektion. Undrar bara när det är dags för inskolning på sommarjobbet - jag kan ju inte gå och såsa hur länge som helst (veckan ut vore i och för sig inte helt fel att ta igen sig efter vårterminen).

Morgonen spenderades framför nyhetmorgon med stickningen i högsta hugg. (Nu mäter den hela 58 cm och jag har kommit halvvägs på det andra nystanet). Cykelturen blev en biltur när jag insåg att det var dags att fylla på kylskåpet lite. Skumpussel, även känt som hoppa-hage matta, inhandlades på biltema. En tur på systembolaget resulterade i ett vitt Riesling vin (Nyhet) och ett rött (snygg flaska), båda okända för mig. Det röda ska jag nog smutta på när jag besöker söta vätten på onsdag kväll och det vita får ligga och "dra sig" lite i vinstället i väntan på rätt tillfälle.
Eftermiddagen tillbringades tillsammans med Tvibita och självklart sjalstickning.

Det fanns inte mycket luft i träningslokalen kan jag lova. Jag blev svettig innan vi ens börjat värma upp! Mycket vatten och lite envishet så gick det vägen idag med.

Imorgon blir det stickning och nyheter till strax innan 10.00. Sedan en cykeltur upp på stan för att shoppa lite:
  • Present till "svägerskan"
  • Skissblock i A4-format till sambon
  • Ev en liten hemlis till sambon
  • Ljudbok om jag hittar någon som verkar bra, 20 % rabatt skall inte förspillas!
Ett besök på Myrorna blir det nog också i jakt på tyg med klänningspotential.

Förhoppningsvis "blirpar" det till i min mobil imorgon så jag får hämta ut klänningarna från posten.

Nu är det läggdags med sagostund!

1 kommentar:

Thepas sa...

Hahaha. Jo, man måste ha med sig pudret, för om man sitter en längre stund på exempelvis en buss eller ett café så blir det liksom varmt... och svettigt. Då måste man fylla på. Dock är inte lagret så tjockt att man lämnar märken efter sig på stolar. När du duttar på, däremot, finns en risk att det hamnar en del puder på golvet. Men det är sååå värt det.