söndag 29 juni 2008

Kalaset igår blev toppen! Farmor och Farfar såg lyckliga ut och alla umgicks, tjålade och drack och åt gott. Jag fick tillfälle att krama på några gamla godingar, särskilt en liten gumma som jag inte sett på ungefär 10 år! Hjärtesjalen gjorde ett liveframträdande och passade precis så bra som jag tänkt mig. Sockorna med falska flätor uppskattades av Farmor och jag fick en beställning på ett par till från en av Pappas kusiner. Ett par tillsammansvantar eller "smittens" fick jag också beställning på från Farbror Gudfadern och Faster. Helt genialt! Jag har varit sugen på att sticka ett par länge men jag och sambon skulle ju svettas händerna av oss om vi delade vante, vi använder ju nästan inte vantar var för sig ens! (Man kanske skulle sticka ett par med plats för kylklamp...)

En påse med spännande gott och blandat a´la tyg och garn förärades jag från ovan nämda snälla par. Under snabbkiken innan jag trillade i säng igår kväll hann några garner och tyger hinta lite förslag till mig om vad de kan tänkas bli medan andra var mer förtegna om sin framtid. Jag tackar och bockar ödmjukast. I botten på påsen låg även en virknål stl 3,5 mm, jag har väldigt många virknålar men kan ni tänka er att just den storleken hade jag inte! Den har redan invigts till att virka en ananassjal, av samma modell som jag virkade i januari till kusinen, i vitt ullgarn från garngömmorna. Jag vet att jag borde göra klart candleflame först men den är opraktisk att sticka på när jag jobbar. Så härmed lovar jag mig själv och alla er andra att bara virka på sjalen på arbetstid och enbart sticka på candleflamen här hemma (hoppsan jag la visst upp maskor för ett par sockor till mig själv, men det kan vi glömma för tillfället).

Imorgon när jag har fått sova lite mer kommer bild på sockorna m.m.

Inga kommentarer: