lördag 14 juni 2008

WWKIP-day

betyder world wide knit in public day och det är precis vad det är idag. Runt om i världen kommer stickerskor i alla åldrar att samlas på olika platser för att sticka offentligt. Här där jag bor verkar det inte vara någon officiell KIP planerad. Tvibita och jag kommer om en stund att ge oss iväg till något mysigt café för att sticka lite publikt. A skulle egentligen ha varit med också, nu när hon äntligen kommit igång med sin kofta, men var tvungen att resa bort tyvärr.

Idag har jag jobbat och imorgon ska jag jobba. Det är lite tråkigt att vara borta från sambon på en helg, men det får gå. Jag trivs faktiskt oväntat bra på jobbet, trots att brukaren inte lyder mig när jag säger att han ska bajsa så det luktar rosor istället för just bajs... ;)

Jag är nästan helt 100 på att hjärtesjalen kommer att bli klar idag. Jag tror att garnet räcker till en rapport och 4 varv räta + avmaskning. Nästa projekt blir nog inte att avsluta candleflamen som jag tänkt utan jag ska nog försöka hinna svänga ihop ett par födelsedagssockor till Farmor. Två veckor borde jag väl hinna på? Det lutar åt att det blir ett par svarta sockor med falska flätor, de är ju ganska lättstickade.

Nej, dags att vara social!

Inga kommentarer: