tisdag 24 juni 2008

Loppisfynd igen

Gisslandramat blev en utdragen historia igår, mne på ett trevligt sätt. Min kidnappare Tvibita "tvingade" mig att åka land och rike kring - eller i alla fall runt hennes hemtrakter- och besöka loppisar. Alla vet ju hur mycket jag avskyr loppisar... Tre kokböcker, en kakform, Borta med vinden, två porslinsskålar som ska användas till blomarrangemang samt en köttkvarn som Sambon ska försöka mala plast"rubble" i. 118-: allt som allt, det är inte så farligt.

I garnboden fick jag klämma på ett garn av mjölkfiber. Otroligt mjukt och nästan helt viktlöst. Det måste införskaffas så fort hon fått leverans! I väntan på blev det blåmelerat sockgarn från Viking och -hör och häpna- ett vitt garn med glitter från Järbo Garn vid namnet struktur. Det vita ska bli en sommrig bolero som jag förhoppningsvis ska tycka om.

Först måste jag sticka klart födelsedagssockorna, sedan Candleflame. Sen kanske jag kan bryta av med något sommrigt innan alla andra planer tas vid.

Som man kan se i en tidigare kommentar så uppskattade Faster sjalen! Mycket roligt säger jag, för det var ju det som var tanken :)

Nu måste jag springa iväg till cykelhandlaren med Sambons cykel, sedan hänga tvätt och sedan sticka. Ikväll ska jag se Allsång på skansen enbart för att Miss Li ska vara en av gästerna!

Inga kommentarer: