tisdag 17 juni 2008

Mosaik och midsommar

Jag var bara tvungen att härma Fröken C. En mosaikbild som beskriver mig, hur fräckt är inte det?! (Instruktioner för hur du gör din egen mosaik hittar du hos Fröken C.)

1. Sara dans la Brume, 2. Heart potato, 3. Gäddan, 4. Perspective Matters, 5. Edward Blythe, 6. Mr. Jack, 7. Meeple rules Carcassonne, 8. Cookie Monster Cupcakes, 9. Economist Shop, 10. bless from above, 11. Friendly, 12. Bryndís flörtar við heldri mann

Jag gillar specifikt bild #1 på 3:e raden: en röd spelpjäs från sällskapespelet Carcassonne fotat vid stadsmuren i Carcassonne!

Idag har jag spenderat tid med Farmor, Farfar och Mamma. Trevligt i massor! Sommarstugan stod kvar och ska nog klara av lite besök i midsommar. Jag älskar verkligen sommarstugan; Farfar, Farmor och deras tre söner har gemensamt förvandlat en slänt full av buskar mm till en vacker sommarstuga med trädgård. Det lugn som infinner sig så fort jag kommer dit och känner den speciella "sommarstugedoften" går inte att beskriva. Det ska bli väldigt skönt att tillbringa midsommarhelgen där. Lite grillning, massa rollspel, kanske lite badning och en eller annan långpromenad är vad min kropp behöver!

En fika med äldstaste barndomsvännen hann jag också med. Nu är det lite strumpstickning i tv-soffan ackompanjerat av en kopp kaffe och lite Ben & Jerry "Bohemian Raspberry"- mums!

Inga kommentarer: