tisdag 10 juni 2008

Första natten

Så var första arbetade nattpasset avklarat. Jag höll mig vaken hela tiden med hjälp av stickning, bok, frukt, cola och iskaffe. Tiden segade sig onekligen fram. Att arbeta mellan kl. 21.00 och 09.00 är kanske inte min dröm, men det gick bättre än jag trott. Nu är jag ledig till på fredag morgon och sedan jobbar jag fredag till och med söndag, dagpass denna gång. Det ska bli skönt, då hinner man med att vara lite social också.

Lite rapport från favorit-i-repris-sjalen: sista nystanet påbörjades ungefär runt kl. 23.00 igår kväll så nu är det inte långt kvar.

Mina klänningar kom i går också. Den blåvita får stanna, den var lika ljuv som den såg ut och kommer nog att passa utmärkt ihop med ett par blåa tights när Farmor ska firas. Den rödmönstrade fick dock snällt åka tillbaka till ellos. Den var fin och lika tokrolig som jag trott, men passformen var det inte. Delningen under bysten satt mer mitt på bysten och det var näst intill omöjligt att inte visa Bhn. Inte charmerande alls. Men jag ska nog grunna på en liknande modell till mitt söta vindruvstyg, för jag gillade modellen även om den i just det här fallet inte var sydd för min figur.

Ikväll ska jag bara njuta av sambons underbara sällskap, som jag har saknat honom!!!
Nån kväll i veckan borde vi försöka hälsa på Farmor och Farfar. Farfar har ju lyckats skada benet och fick tillbringa sin födelsedag igår på sjukhus. Så lite ompyssling av Farmor vore nog inte fel. Jag hörde i alla fall att Storebror och hans sambo skulle se till så Farmor får komma upp till sommarstuga och vattna lite blommor, plocka ur kylskåp och sådan saker som Farmödrar bekymrar sig över. Jag misstänker att blommorna behöver mer vatten framemot torsdag kanske, så då får vi dra vårat strå till stacken och det gör vi ju så gärna.

Inga kommentarer: