onsdag 11 juni 2008

"Misslyckad" shopping

Efter att ha varit på skolan för tentagenomgång tänkte jag ta en shoppingtur på stan. Jag behöver bland annat ett par leggings i en blå färg som matchar mina blåvita "porslins"klänning. (Jag tycker att det blåvita trycket påminner om gamla tekoppar och fat och klänningen benämns numera som "min porslinsklänning"). Trots att jag sprang in i nästintill alla tänkbara klädaffärer hittade jag inte rätt blå färg; knalligt glansigt blå, urlakat babyblå, randigt blå men inte den där lagom kornblå. Däremot hittade jag två par shorts till sambon för bara 149:-/st på Cubus, som hittat! Lite färg till sina figurer fick han också. På Cubus hittade jag även varsitt skärp åt oss, hundtandsmönstrade, röd/vit till mig och svart/vit till honom - fast jag kommer nog att lånbytas med honom ibland för svart/vit är ju så snyggt - endast 99:- för paret.

Ut över det hittade jag verkligen INGENTING som jag ville köpa till mig. Inga toppar, inga klänningar, inga shorts, inga leggings, ingenting. Jo, jag hittade lite fler servetter som lämpar sig för decoupage, alltid något men ganska svårburet som klädesplagg...

Imorgon blir det filmtajm med söta vännerna Dr D och Ravn - mysigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Me likey att du kallar mig Ravn, sweetie!
Ravn (givetvis...)