torsdag 19 juni 2008

Midsommar!

När jag slutar jobbet imorgon kl. 15.00 blir det racerfart hem på cykeln, studs in i duschen och sedan är det midsommar! Det ska bli skönt; stickning, sällskapsspel, läsning och rollspel ska hinnas med och kanske även ett dopp i sjön.

Tittar man på de matkassar som Sambon, Tvibita och jag fick med oss hem från Ica Maxi idag så kan man tro att vi ska vara borta minst en vecka. Grillspett, färskpotatis, ostbricka, jordgubbar och en massa mer ska förtäras under helgen. Några långa promenader runt sommarstugeområdet får det nog allt också bli om helgen ska vara balanserad.

Imorgon, om inget oväntat inträffar, kommer mina föräldrar att överlämna hjärtesjalen till Faster. Vissa kanske tycker att det är konstigt att jag inte överlämnar den själv, men det är inte det som är det viktiga. Huvudsaken är ju att Faster får sjalen och att den värmer!

På stickfronten inte mycket nytt. Jag har stickat några rapporter på sockorna, men jag är rädd att Farmors fötter kommer att drunkna i dem. Jag är heller inte riktigt nöjd med hur hjärtana (om det nu är korrekt bestämd pluralform av hjärta) framträder. Det lutar åt att jag kommer att lägga dem åt sidan och i stället sticka ett par beprövade sockor med falska flätor. När jag har mindre tidspress på mig kan jag experimentera vidare med Falling-in-love-sockorna, för de var attans så söta.

Med tanke på att jag är brorsdotter till en av coolingarna så kanske jag är lite partisk men här är ett schysst bluesigt rockband som har en hemsida där man kan lyssna lite på deras musik.

Inga kommentarer: