fredag 26 september 2008

Fredag är så gott som helg

Veckans alla anteckningar är renskrivna, kapitlet inför nästa vecka är läst och lika så laborationen och övningarna för nästa vecka är räknade och förstådda! Check! Effektiviserad i linje med det moderna samhället som jag är har jag tvättat en maskin tvätt samtidigt som jag pluggade och medan jag nu bloggar så äter jag även min lunch. Nu är jag i valet och kvalet kring vad jag mest troligt orkar göra innan Sambon kommer hem:
  • cykla till affären och handla allt som behövs till bakandet mm (mycket mjöl och tunga saker)
  • gå ner till förrådet och leta fram tält, fällar och filtar inför morgondagen
Mest effektivt vore nog om jag handlade så kan Sambon rota i förråd medan jag bakar. Effektivitet var ledordet, sa Bill och Bull instämde.

Inga kommentarer: