söndag 28 september 2008

Söndagen är en vilersam dag

För mycket frisk luft gör Heldri till en pömsig tös... men en sån underbar helg jag har haft! Strålande solsken, varmt i luften, lagom hårt arbete och älskad släkt. 3 par vadarstövlar, en farbror, en far och en bror gjorde själva bryggupptagningen till en väldigt lätt och torr historia för undertecknad. En saktfärdig el-grästrimmer, lite räffsning och grävning av trädgårdsland gjorde mig dock så äckligt varm och svettig att baddräkten åkte på och säsongens absolut sista bad ägde rum. Det var... uppfriskande. Inte iskallt men verkligen inte varmt, fast ganska skönt trots allt.

Massor med frisk luft fick vi (Sambon och jag) när vi, efter många olika beslut kring sovplats, slutligen hamnade på verandan. Så här ska man bädda för att inte frysa utomhus sista helgen i september: en luftmadrass, en tjock arméfilt, ett sovsäckstäcke, de som ska sova iklädda mysbyxor och t-tröja, ett vinterduntäcke och två yllefiltar. Jag frös inte ett dugg utan fick nog veckans bästa sömn.

Det var så roligt att träffa alla och snart är det dags igen att festa loss tillsammans eftersom Pappsen ska fira födelsedag. Sen kommer Sambon och jag troligtvis att övernatta hos Farbror och kusin när det är syfestival i Kista.

1 kommentar:

Anonym sa...

På fotona jag tog ser det ut som om du badar vilken sommardag som helst. Starkt! Bilderna komma till dig promto med mail si si i notre!!