måndag 8 september 2008

Plaskblöt

Om man inte tar med sig regnkläder när man ska cykla till skolan en dag som idag får man onekligen skylla sig själv. Samtliga lager kläder (utom underkläder) var dyngsura när jag kom hem och hänger nu på tork i badrummet. Jag fick en massa beröm för min Candleflame av studiekamraterna idag och det värmer en frusen och blöt själ!

Ett stort tack till Sambons svåger Argan som beslöt sig för att sponsra mina studier med litteratur till den nuvarande kursen!

Nu ska jag sätta mig i soffan och racersticka mina sockor med falsk fläta så jag sedan (en annan dag) kan plocka upp maskor i mixology, för att sedan (en ytterligare annan dag) sticka döskalleväskan som är beställd så jag sedan kan börja på de roliga julklapparna. Den virkade sjalen och min egendesignade tröja får nog hamna på UFO- (UnFinishedObject) listan så länge.

3 kommentarer:

Nika sa...

Wow! Du är verkligen produktiv. jag kastar en blick mot mitt "intressanta" vantprojekt och inser att jag ligger i lä på hobbyfronten:-)

Heldri sa...

*ler* ibland är jag totalt oproduktiv också faktiskt. Just nu är jag dock inne i en period då jag stickar och läser massor. Mycket trevligt!

Jag ska försöka få hem min nålbindningsbok så ska vi nog kunna få någon ordning på vantprojektet ska du se!

Nika sa...

låter fint det!:-)