fredag 5 september 2008

Studieskada

ja, om man arbetar så kan man ju få arbetsskada men jag studerar ju så då måste det väl kallas studieskada, eller?

Hur som haver så har jag idag läst en massa och sedan skrivit rent alla min anteckningar. Den senare aktiviteten leder väldigt fort till smärtor och stelhet i nacke och skulderblad. För att skriva läsligt måste jag av någon anledning (mest bekvämt kanske) ha blocket snett och för att hänga med i det jag skriver måste jag därmed ha huvudet lätt vridet åt höger samt lätt nedåtböjt. Så skönt så efter några timmar, eller också inte.

Jag har inte ens orkat sticka mer än några varv på mina sockor sen sist. Mixology ska vi inte tala om, men jag vet i alla fall varför jag inte stickar på den; det är så infernaliskt tråkigt att plocka upp maskor, visserligen inte lika tråkigt som att sy ihop hela plagg men ändå.

Imorgon ska jag cykla upp på stan en snabbis för att köpa bl.a. bondbönor på bondens marknad.
Konstnären från Nora kommer på besök och övernattning så då blir det troligtvis lite sällskapsspel innan vi ska till Tokis på födelsedagsfest. På söndag borde jag lägga all min tid på studier inför nästa vecka (dugga på onsdag), men en liten expressblogg borde jag hinna slänga upp.

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja, blogga får du ju inte glömma bort att göra. Annars kanske jag kommer ifatt dig. Mitt nästa blir ju mitt 100de för i år. :)

Lycka till med duggan på onsdag, minns den onda duggapluggatiden. blä.

Nu är det mer machete i bröstet och nån som snurrar lite på den. Dumma husköp!!!

Heldri sa...

åh, nej inte hinna ifatt! Jag tror jag är uppe i 112 inlägg, 113 med det jag skriver alldeles snart :)

tack, det kan behövas. Jag har aldrig haft duggor förut så jag har ingen aning om vilket svårighetsgrad det är på dem, hur de funkar eller någonting. men det märker jag på onsdag.

Tänk bara på att ta det lugnt, njuta av stunden och inse att du är ganska vuxen som köpt hus och att du därmed måste häva alla de vuxenpoäng du samlat på dig. Jag tror ni har gjort ett bra köp, trots att jag inte ens sett huset. Men varför 3 kubik hål???