fredag 12 september 2008

Uppdatering Mixology

Äntligen har jag lyckats plocka upp maskor för den ena ärmen. Stickat halva ärmen har jag också gjort. Sambon har provat och verkar nöjd, tack och lov. Han önskar lite blockning av tröjan när den väl är klar och hävdar att det inte gör honom något om maskorna blir lite uttänjda så länge han får mer spelrum i tröjan. (Detta hävdande kom efter att han påpekat att mina sjalar blir så mycket större efter blockning och jag försökte förklara att man inte brukar vara lika våldsam när man blockar en tröja som en sjal).

Idag tänker jag plocka upp maskorna för vänster ärm och sticka lite på den istället. Jag vill ju inte att någon av ärmarna ska känna sig åsidosatta... Det känns härligt att vara inne i en riktig stickperiod, samtidigt som jag känner att jag hinner med studierna och dessutom hinner läsa en del skönlitteratur! Mitt mål är att bli klar med Mixology innan nästa helg för då ska jag börja på döskalleväskan som Ravn beställt. Sedan får jag äntligen ge mig i kast med julklapparna. Det är ett mönster som jag verkligen längtar efter att få sticka i årets julklappskollektion och det är troligtvis därför som jag satt sådan sprutt på alla andra projekt.
Varför är det så att när man (jag) har en massa projekt planerade som står på tur så börjar inspirationen till ännu fler projekt att formligen spruta som en vulkan!?

Ytterligare en hälsning till alla cyklister; sträck ut armen när du ska svänga så har jag en sportslig chans att veta vart du är på väg!!!

1 kommentar:

Malin sa...

Kämpa på med mixologyn. Sambon ska ju inte behöva stå och frysa vid bryggfesten.

Och håller med om cyklisterna, det verkar som att alla cyklister glömmer bort trafikreglerna när de sätter sig på sadeln. Högerregel, stopplikt, "färdvisning", högertrafik, inte cykla på trottoarer, väjningsplikt, rödljus, allmännt trafikvätt och så vidare.