tisdag 2 september 2008

Här kommer bilderna

Växtfärgning i helgen:

Förbetat med alun och vinsten, färgat med krapp. Fyra glada deltagare och en ledare tillbringade de ganska långa väntetiderna med nålbindning och skitsnack. Slutresultatet blev kanske lite mer morotsfärgat än knallrött men alla blev nöjda.

Bara ärmar fattas på Mixology:

För tillfället lite utsträckt på min provdocka (Sambon är ju, tack och lov, inte lika bystig som jag är). Kanske påbörjar jag ärmarna ikväll, vem vet.

Prov till Döskalleväska:

Ravn har lagt en beställning på en svart och lila döskalleväska eftersom hon, med rätta, tyckte att min väska blev så snygg. Lila garn är dock inte det lättaste att hitta. På Europris, där jag köpte Arctic till min väska, hade de ingen lila alls. Mot bättre vetande provade jag i alla fall att sticka och tova en provlapp med garn som bara hade 75% ull och resten polyamid. Som jag misstänkt tovade det inte ihop sig alls, vilket i och för sig är bra om man vill sticka strumpor men inte till döskalleväskor. Nu får jag ge mig ut på garnjakt igen och i värsta fall får nog Ravn bestämma sig för en annan färg än lila...

För övrigt vill jag bara tillägga att det i det närmaste är höst och därför bör alla som cyklar på kvällar eller tidig morgon använda lyse så ni syns!

1 kommentar:

Malin sa...

du är ju verkligen riktigt klappgarn du.. :) Stickar som en frenetisk iller... Här sitter jag med min träningsvärk. Har kört Express way gym med instruktör idag och då tar man ju i lite extra med alla vikter. Börjar nu får riktig ångest över vad vi gjort. Pappsens fel! Hua