torsdag 18 september 2008

Idag var jag inte bäst

men det gör inget. Man lär sig mer av fel än av rätt, i alla fall så minns jag felen mer än sånt jag gjort rätt. Några små poäng plockade jag i alla fall hem på duggan, men jag ser det mest som en kunskapskontroll.

Ikväll är det torsdags te och jag är helt inspirationslös kring vad jag vill baka för kaka. Jag vill baka något enkelt som ändå smakar gott och lyxigt. Lycka till, skulle man kunna säga. Stickning går i alla fall framåt, snart är botten färdig på Ravns väska men sen är det nog garntorsk. Nya människor ska läras känna ikväll och sånt är alltid lite nervöst, men det har ju gått bra förr!

Nästa träningspass ska Heldri vara en stor flicka och ryta ifrån ordentligt till Han som tror han är bäst men totalt saknar kroppskontroll. Det är INTE ok att upprepade gånger sparka bredvid mitsen och bara skrattande se om mitshållaren klarar smällen!

Jag är grymt sugen på att sitta på ett mysigt café med en god kopp kaffe, en stickning och trevligt sällskap! Nån som känner likadant?

4 kommentarer:

Malin sa...

Ja, det låter väldigt trevligt. Jag kanske ska ta upp stickning som ett projekt. Fast det blivande hemmet kommer nog att ta sin andel av tiden. Är det svårt att lära sig baserna? Fast å andra sidan, jag har fortfarande inte testat decoupage... Kanske ska fokusera på ett projekt.

Heldri sa...

stickning är mycket trevligt. Jag tyckte inte att det var så svårt att lära sig grunderna, sen finns det ju de som försöker och försöker men aldrig lyckas... bara att pröva och se vilken kategori typ man är.

Det KAN vara en klok idé att fokusera på ett projekt i taget, ja. Annars blir det lätt varken hackat eller malet.

Anonym sa...

Vad är det för en träningskompis? missa mitsen? Säg ifrån eller ta en större mits o säg att han verkar ha svårt att träffa de mindre. Eller upplys honom om att poängen med er sport är att träffa mitsarna. Hälsa att om han fortsätter att missa mitsen kan din bror ge honom illustration i hur sporter går till som inte har som syfte att träffa mitsar, bara för honom. :-)

Heldri sa...

tack för erbjudandet, might take you up on that! Träningskompis är nog kanske inte rätt ord, en annan som tränar på samma pass är nog mer korrekt. Vi körde cirkelstationer och jag höll för kickar. Han har i allmännhet väldigt lite koll på vad han gör utan vill mest bara vara tuff och hård, särkilt mot de tjejer han tror tål lite mer... Men nästa gång ska jag fräsa ifrån!