lördag 6 september 2008

Idag är det snart jul

Det blev ett blött besök på Bondens marknad idag. Jag fick i alla fall med mig det jag tänkt och lite till. På bilden ser ni polkabetor, morötter och bondbönor. I kylskåpet gömmer sig en rotselleri med blast (dvs bladselleri), en gigantisk squash och ett salladshuvud.

Att handla grönsaker på bondens marknad är billigare än att handla i de flesta vanliga livsmedelsaffärer, fräschare, närodlat, trevligt och definitivt godare. Här kan du se om det finns någon marknad i din stad.

Som alla vet är nu sommaren bakom oss och det är hög tid för oss pysseltokiga att börja tänka på årets julklappskollektion. Här kommer en bild på lite av det jag kommer att pyssla med under hösten, typ fram till julafton. (Fritt fram för familjen att spekulera kring vilket nystan som kan hamna i just deras paket). Väldigt lite garn kan man tycka, men än är inte allt införskaffat. Jag tar det lite i taget, jag kan ju ändå inte sticka på allt på en gång (hur gärna jag än villl det).

Längst bak skymtar ett entrådigt ullgarn från Kampes köpt från Garnkorgen, främre raden från vänster är det handfärgat garn från Uruguay köpt från Garnhärvan och två nystan Arctic köpta på Europris. Jag längtar efter att få sätta igång med garnet från Kampes, först måste bara Mixology bli klar, sedan den beställda döskalleväskan och sen misstänker jag att jag kommer att snabbsticka *hemligt* av Arctic.
Jag tror mig ha kommit på en riktigt grym julklapp till Sambon, men det kommer att kräva lite räknande och mätande misstänker jag eftersom det blir eget mönster med viss inspiration från annat håll...

Som avslutning måste jag bara säga att hjälp vad jag längtar efter att ha fler stickade ullsjalar att vira om halsen eller svepa om mig. Mer sjalstickning åt folket!

Inga kommentarer: