söndag 21 september 2008

Söndagsförvriden

Jag stickar så det snart står garn ur örona på mig!

Jag har märkt att när jag stickar mycket så får jag ont i knogen på höger långfinger - dumt. Hoppas Ravn ska gilla väskan trots de ändringar jag gör. Hittills har jag bytt ut bandet av små skallar mot ett band av fyrkanter, jag tycker det ser lite rockigt och retro ut. Sen blir det 4 skallar istället för 2 och så funderar jag på att bara göra en rem, fast bredare då kan jag sticka små skallar längs med hela remmen som jag även gör längre än på originalväskan så Ravn kan ha den som axelväska. Jag tror att det kan bli kalasbra.

Hursomhelst så är jag glad för det verkar som om alla inbjudna kommer på bryggfesten nästa helg! Det är så roligt att träffa farbröder och kusiner (och självklart Farmor och Farfar, Mamma och Pappa och bror med sambo också). Jag längtar verkligen inte till att kliva i Hjälmarens kalla vatten för att spänna musklerna och släpa upp bryggan på land, men det ska bli trevligt att umgås.

Inga kommentarer: