lördag 25 oktober 2008

"Födelsedag"

Egentligen är det inte dags förrns på tisdag, men jag tjuvstartade med familjen idag. Farmor och Farfar, Bror och "svägerska", Mammsen och Pappsen, "Svärmor" och Sambons bror kom förbi för lite smörgåstårta och fika. Det är ju så trevligt att träffas och man gör det alltför sällan tycker jag!

Lite present rapportering:
Av Sambon fick jag två filmer: Stardust och The dark is rizing. Stardust såg jag på bio och vet att jag tycker om. The dark is rizing är lite mer okänd men den tänkte jag se till frukosten imorgon så då vet jag besked.

Ett paket till från Sambon ligger och väntar på min egentliga födelsedag på tisdag och dessutom har han lovat mig en resa till Stockholm helgen den 8:e november så jag kan besöka Syfestivalen! Lycka, bullar och saft! Av Farmor och Farfar, Mamma och Pappa samt "Svärmor" fick jag ekonomiska tillskott som jag misstänker till stor del kommer att spenderas på just syfestivalen, lite ska nog sparas till något som inte är stickrelaterat men vad vet jag inte än. Bror och "svägerskan" gav mig en skiva med ren och skär glädje och en skiva med lite mer svårmodig glädje, musik är bra för själen!


Miss Li är ren och skär glädje!


Sundström spelar Allan är också glädje för mig om än inte lika rumpsvängig som Miss Li!

Nu ska jag sätta mig i soffan och varva stickning med maskbygge, nästa helg blir det Halloweenbetonat födelsedagsfirande med vännerna.

Inga kommentarer: