tisdag 21 oktober 2008

Saknad?

har ni saknat mig under helgen?

Jag har faktiskt inte startat datorn en enda gång under helgen så därför har det inte blivit något bloggat.

I lördags la jag upp maskor för julklapp nr 3 och råkade även sticka klart den. På söndagen provade jag mig fram till ett bra mönster för julklapp nr 4 och både den och julklapp nr 2 har växt en bit. Med lite tur blir de klara innan jul...

I skolan är det fullt upp som vanligt, eller kanske lite mer till och med. Det ska bli riktigt skönt när tentan väl är över och nästa kurs startar.

Förkylningen börjar så sakteliga släppa sitt grepp om mig, men det var en seglivad rackare. I över en vecka har jag varit helt utan smak och lukt - aptråkigt. Näsan och huvudet har värkt och jag har snorat och hostat. Jag lyckades pallra mig iväg till boxen igår även om jag inte var helt säker på att överleva. Det gick dock över förväntan och nu mår jag faktiskt lite bättre än igår och ska ikväll prova Afro Power dance, vad nu det kan vara. Sen blir det stickmys i soffan tillsammans med de desperata hemmafruarna efter dusch och kvällsmat. Några varv på julklapp #2 och några varv på #4, det gällar att ingen av dem ska känna sig utanför!

Vad tror ni om den här då till mitt svart/vit/grå randiga garn (jag misstänker att den kommer att randas ungefär som Mixology eller möjligen lite mer spräckligt).

1 kommentar:

Malin sa...

Lite saknad har du varit. Jag har bloggat på då jag haft tråkigt mest hela tiden.. :)

Den tröjan på bild (eller var det kofta) såg väldigt trevlig ut. Den skulle definitivt göra sig som randig!