fredag 3 oktober 2008

Trötta fredag

"Din trötthet kan vara dödlig åkomma"
"Att snooza mer än 3 ggr per morgon kan leda till hjärntumör"
"Sover du mindre än du borde? - det kan vara tecken på livsfarlig sjukdom!"

Skulle man mycket väl kunna läsa på någon av kvällstidningarnas löpsedel, men inte känner jag mig särskilt orolig för det. Jag är aptrött på morgonen - är troligtvis inte dödligt, bara ett tecken på att jag måste komma i säng tidigare på kvällen. I morse snoozade jag i två timmar (12 st snooz) men det är nog också ett tecken på att jag borde somna tidigare. Jag sover definitivt mindre än jag borde och återigen - jag måste lägga mig tidigare!

Igår var det torsdagste som sig bör. Det finns många fördelar med att bjuda hem folk på te, pyssel och levande ljudbok:
  • man får umgås med en massa trevliga människor
  • när alla andra också pysslar är jag inte en lika uppenbar garngalning
  • man måste städa minst varannan vecka
ibland undrar jag om inte den sista punkten är den bästa, vem vet hur sällan vi skulle städa om det inte vore för torsdagstet!

Nu ska jag försöka läsa det som måste läsas till skolan, sedan blir det gymmet med A och sedan fikaoas hos Ravn. Ikväll, beroende på när sambon kan slita sig från jobbet, blir det myspys och pussel till kommentatorspåren till Frighteners.

Trevlig helg

Inga kommentarer: