måndag 27 oktober 2008

Tårtan

så här fin var tårtan vi åt i lördags

Chokladkräm mellan sockerkaksbottnar, toppad med vit glasyr och kanderade violblad. Recept på chokladkräm och glasyr finns här.

I söndags var det en välbehövligt lugn dag med stickning och film för hela slanten. En massa varv blev det på julklapp #4, men jag borde nog sätta lite mer fart med julklapp #1 också om den ska hinna klar. Ettan är lite mer komplicerad än fyran och kräver mer av min koncentration därför blir det lätt att jag bara stickar på ettan just nu.

I skolan är det full fart framåt som vanligt. Vissa delar greppar jag riktigt bra medan vissa måste jag träna mer på. Träna ska jag förresten göra alldeles snart, 19.30 börjar boxen. Jag är inte överdrivet sugen på träning ikväll faktiskt. Jag känner mig trött och kramsjuk, men träning är väl bra för kroppen på något vis och jag vet ju att det känns bra när jag väl kommit dit.

1 kommentar:

Malin sa...

Synd att bilden på tårtan inte visar verkligheten. Den var underbar. Både till utseende och smak. Jag ska undersöka receptet noga!

Och jag fick repa för att de var väldigt olika hårda, och när jag väl fått ihop ett gäng som jag var nöjd med så insåg jag att jag inte kunde göra aviga maskor, och då tappade jag varenda en.. Suck, nu övar jag istället!