lördag 11 oktober 2008

Festlördag

Ikväll är det kalas, Pappsen har ju fyllt jämna siffror. Jag minns när min farmor fyllde samma siffror och hon och Pappa hade 100års kalas tillsammans. Jag var 8 år gammal och tyckte det var ganska roligt att fatta micken i skolans samlingssal och bjuda kalaset på en truddelutt. Några truddelutter kan jag garantera att det inte blir ikväll. Däremot är jag tämligen säker på att det kommer att bli väldigt trevligt. Jag är även ganska säker på att Pappa kommer att gilla sin present, gör han det inte blir det klurigt eftersom vi inte kan lämna tillbaka den, men det finns det nog igen risk för.

Har jag förresten sagt att jag älskar att sticka? Det är så roligt med den nya julklappsstickningen så jag förstår inte hur jag ska kunna slita mig från den! Varför sitter jag här egentligen? Det finns ju faktiskt lite sticktid kvar innan det är dags att göra sig i ordning för partaj.

Roligt är det också att "svägerskan" malin funderar på att börja sticka, sådana ovanor måste uppmuntras!

Inga kommentarer: