torsdag 16 oktober 2008

Snörvel

Förkylningen har lagt ett förskräckligt sudd i huvudet på mig, det känns som om jag tänker gröt eller snor. I tisdags orkade jag faktiskt inte ens gå till skolan utan fick snällt sitta hemma i soffan med näsdukar, nässpray, te och halstabletter. Sen i söndags har jag inte känt vare sig doft eller smak och det börjar bli lite tråkigt. Morgongröten är inte riktigt samma sak när det bara är en grötigkonsistens utan smak! Och det goda kryddiga lemon-ginger teet från Yogi smakar typ varmt vatten.

Julklappstickningen går sakta framåt. Tydligen är det väldigt svårt att räkna och vara förkyld samtidigt. Jag ska rsticka tre räta maskor, göra ett omslag, sticka tre räta maskor, ett omslag till, tre räta maskor och sedan en minskning. Ska det vara så svårt att hålla reda på? Tydligen för igår fick jag repa samma varv 4 gånger innan allt stämde. Tur jag har lärt mig använda livlinor i alla fall!
För tillfället låter jag bli räknandet och stickar lite kedjelänkar till kedjehalsduken istället, det blir ju också en form av julklapp om än inte så hemlig.

Jag vill ha massor utav tips på mönster till koftor som passar till självrandande garn i svart, grått och vitt. Jag har inte lyckats hitta något jag gillar än och jag måste ju ha ett riktigt bra mönster att fröjdas över i julhelgen.

Inga kommentarer: