söndag 12 oktober 2008

I en tvättma-ma-maskin

där kan man tvätta kläder. Två par jeans närmare bestämt. Jag har verkligen längtat efter att få mina jeans tvättade. Varför har människan inte bara tvättat sina jeans då? frågar den kloke. Därför att hon har sparat dem till tovningen av väskan förstås! svarar den ännu klokare. Runt och runt snurrar den nu och jag är faktiskt ganska nervös för resultatet. Före och efter bilder kommer så fort den snurrat klart, eller kanske imorgon om jag inte orkar fota i kväll.

Födelsedagsfirandet gick som förväntat igår. Mycket trevligt, god mat och lite musik underhållning. Presenten blev uppskattad. Pappa hade till och med hoppats på att få glas med släktvapnet ingraverat/blästrat och det var ju precis vad han fick!

Jag hoppas bara att jag inte har förkylt någon av gästerna för jag började känna mig snorig under kvällen och näsan började droppa. Idag är jag genomförkyld med värk i hela kroppen, troligtvis feber och en näsa som vi inte ska tala om. Nu ska jag kurera mig med en kopp te och lite julklappsstickning.

1 kommentar:

Malin sa...

Blev väskan bra?

Tack förresten, jag känner mig inte bara ensammen utan snuvig också. Suck. Men funderar på att åka till JAKTMARKEN på lördag, om vädret är vackert och varmt. Ni kanske vill åka med och sitta och frysa bredvid lämplig jaktman.

M