fredag 24 oktober 2008

Fredag idag!

Så var veckans fjärde träningspass avklarat, frukosten äten och det är snart dags att sätta fart med studierna. I dag blir det renskrivning av anteckningar samt läsning. Kurskamraten M och jag gjorde det geniala draget att göra räkneövningarna tillsammans i går. Att vi inte har gjort det tidigare?! Det blev så mycket roligare när man kunde bolla problemen och hjälpas åt. Dessutom kändes det väldigt uppmuntrande att känna att vi var på samma nivå. När jag räknar själv hemma är det lätt att känna sig värdelös och totalt tappad bakom en vagn och likadant hade M känt.

Medan jag dricker upp resterna av mitt frukostkaffe tänkte jag leta tårtrecept. Släkten ska ju komma på födelsedagsfika imorgon och jag är helt tom på inspiration för tårtan. På min inköpslista står det än så länge "vetemjöl" och det riskerar ju att bli en ganska torr sak att bjuda på till kaffet.

Inga kommentarer: