fredag 10 oktober 2008

Hopplöst innan helgen

Det känns så nedslående när jag sitter där med mina sannolikhetsberäkningar och faktiskt inte kan räkna ut en enda en. Sorgligt på något sätt. Jag tror inte att jag har fått in det rätta tankesättet än, förhoppningsvis hittar jag det nästa vecka när läraren går igenom uppgifterna.

Det blev inget besök hos A igår, jag hade en gränslös huvudvärk som krävde mitt hemmavarande. Lydig som jag är satt jag i soffan och stickade runt, runt, runt om och om igen (= fler länkar på kedjehalsduken). För att muntra upp mig själv nystade jag ett julklappsgarn och började på den klurigaste klappen. Härligt mjukt garn i lagom grovlek och ett förskräckligt utmanande mönster. Det är väl så det ska vara - utan utmaningar utvecklas man inte! För att knyta an till mitt sannolikhetsproblem så måste utmaningarna även ge med sig ibland, konstant motstånd är inte utvecklande! För att återgå till julklappsstickningen så funderar jag på om jag inte behöver ett par lace stickor egentligen. Mina Denise är helt underbara men när 3 maskor ska stickas tillsammans är de nästan i trubbigaste laget. Det tål att tänkas på.

Innan jag slogs ned av motståndet från sannolikhetsberäkningarna chockade jag mig själv med att vara på gymmet redan 06.50 för en genomkörare. Det kändes inte bra just när jag klev ur sängen men desto bättre när jag väl var klar. Undrar om jag ska försöka hinna med ett pass imorgon också innan födelsedagsfirandet för Pappa?

Nej, åter till studierna innan stickningen börjar locka för mycket på mig.
Trevlig helg

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag är jättesugen på att testa nåt stickprojekt, baföatt. Men det var en evighet sen och jag vet varken vad jag ska göra eller hur, eller med vad! Några tips? Pysselsugen så här på hösten!

Heldri sa...

min sambo säger: har hon tid med sånt, dom ska väl flytta?!

Jag säger: börja med något inte alltför klurigt, inte för mycket mönster eller färgbyten. inte för små och inte för stora stickor. Samtidigt är det absolut viktigaste att man verkligen gillar det man ska sticka. Att sticka något som är "så där" bara för att det är enkelt väcker sällan någon skaparglädje.

En rätstickad trekantsjal i något härligt garn kan vara ett tips.