torsdag 29 maj 2008

Förbannad! Ledsen! Förtvivlad!

Min farbror ringde nyss. Kuvertet som jag postade igår med sjalen hade kommit fram till min faster som sjalen var tänkt till, dock utan sjal! Någon har alltså stulit sjal och nål men lämnat kvar kortet!

Jag är ytterst tveksam till att sjalen skulle kunna ha ramlat ur av sig själv eftersom jag hade problem med att få in den i kuvertet. Garn har ju en tendens att vilja haka tag i saker och ting. Och att sen det handskrivna kortet låg kvar som ju borde haft mer glidtendenser än sjalen!!!

Fy fan säger jag!!!

Imorgon efter tentan är det bara att bege sig till garnaffären och köpa nytt garn och börja om från början. Jag blir så arg! Aldrig mer att jag skickar något mer än skrivna brev eller vykort med posten!

Sånt här får bara inte hända.
Det är nu reklamerat hos posten - men sannolikheten är väl minimal att något erkännar att de stulit sjalen och snällt lämnar tillbaka den!

Fy bubblan!
Gråter strida strömmar av ilska!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte kul ! Finns folk till allt :(
Nu vet jag var du är då du inte sitter på andra raden, andra stolen :) Kommer titta in igen. Kul! :)

Heldri sa...

Du är så välkommen så att titta in när helst du vill Fru anonym på andra raden, första stolen :)

Förhoppningsvis kan jag erbjuda gladare inlägg nästa gång!

Malin sa...

Men vad tråkigt att höra!
Du som kämpat så. Både i Tallinn och på hemmamark!

Heldri sa...

mest arg är jag nog ändå för att den inte kom fram till faster som den skulle! Men en ny är påbörjad och nytt garn inhandlat och man stickar tydligen fort när man är förbannad!