onsdag 21 maj 2008

Inte stressad men något annat

orolig, nervös, ångest, panik jag vet inte riktigt vad det är för känsla jag har och inte heller exakt varför.

Eller jo det gör jag väl.

Tentan är om exakt 9 dagar och det är jag nervös för.
Jag har fått sommar jobb och det har jag blandade känslor för.
Jag är jätteglad för att ha fått ett sommarjobb och jag måste säga att för att vara som personlig assistent så verkar lönen riktigt hygglig.

Det verkar vara en väldigt trevlig plats, en brukare med sunda intressen (till skillnad från vissa platser jag varit på tidigare) och stämningen i allmänhet kändes bra.
Det är ju det här med tider... Jag har dels aldrig jobbat natt förut; tänk om jag somnar som en stock när det ska vara vaken natt! Sen är jag ju egentligen inte överdrivet förtjust i att arbeta när sambon är ledig, dvs på kvällar och helger. Så det är jag också lite orolig och ångestfylld för.

Fast egentligen tror jag att det kommer att bli jättebra. Det verkar inte vara heltid hela sommaren så vi kommer att hinna umgås hemma, visserligen blir främsta arbetsbelastningen under sambons semester, men det är smällar man får ta. Jag har redan sagt till om att jag inte kan jobba v 32 så Visby kommer jag iväg till och det är ju huvudsaken. Det blir nog en bra sommar när allt kommer omkring. Jag ska bara klara tentan först...

Till världens bästa sambo:



Sista nystanet är påbörjat på Hjärtesjalen så snart är det blockning, pärlor eller paljetter inpaketering och sedan postning. Det ska bli roligt att höra hur den mottas; jag misstänker att den kommer att komma helt oväntat och väldigt överaskande och förhoppningsvis bli väldigt uppskattad. Ibland måste man följa sina infall och när ett mönster säger "sticka mig och ge mig till X" så kan jag ju inte annat än lyda!

Som sängstickning medan sambon leker levande ljudbok med "The redemption of Althalus" har jag påbörjat en påse i dubbelstickning. Dubbelstickning innebär att man på 2 raka stickor kan sticka en påse med färdig botten och allt på en gång, ingen sömnad behövs. Väldigt roligt och ganska lätt. Senare experiment kommer nog innehålla fler färger, kanske mer struktur, men det är roligt att prova något nytt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS TILL SOMMARJOBBET! Förstår att det är med blandade känslor. Du får väl använda bankens kontoutdrag som motivator när du börjar fundera över varför du tog sommarjobbet.

Ha det bäst och lycka till med tentan, det går säkert utmärkt.

Heldri sa...

tack tack! Nu har jag hunnit smälta tanken på sommarjobb samt att det blev inte 100% hela sommaren utan jag kommer hinna andas ut efter studierna också. Så nu känns det bättre :)