fredag 30 maj 2008

Sommarlov!

Tentan är avklarad och har jag inte fått åtminstone ett G så måste jag ha missuppfattat hela kursen. Det kändes förvånansvärt bra (vilket borde göra mig orolig), jag skrev på alla frågor och kände mig säker på drygt hälften och lite mindre säker på resten. Det var dock inget den här gången som kändes som ett " Oj, vad är det här? Det har vi aldrig gått igenom". Så nu har jag sommarlov!

Mitt i bland allt tårsprut i går så påbörjade jag en ny sjal av de garnrester jag hade kvar. Ungefär 6 cm hann jag med och kunde konstatera att ilska får mig att sticka fort! Idag har jag köpt nytt garn och ska nu gå ut på balkongen och sticka vidare.

Senare blir det dammsugning inför helgen. Sushi i en park med Tvibita och Lill-M och därefter bio. Sushi efter tenta börjar bli lite av en tradition här.

Lördag är det film med Indiana Jones som gäller hela dagen så då kommer jag att hinna sticka massor. Jag är bergsäker på att jag blir klar innan släkten träffas den 28 juni för att gratta Farmor och då kan jag överlämna sjalen personligen till Faster. (Har jag tur och stickar som en tok kanske, kanske, kanske sjalen hinner bli klar tidigare och jag kan sticka något somrigt till mig själv).

Om man ser på livet från den ljusa sidan - vilket jag ju alltid tycker att man ska- så kommer sjal nummer två inte att ha de små skönhetsmissar som den försvunna sjalen har. Därmed kommer Faster att få en ännu finare sjal! Ytterligare ett plus är att jag får träna mer på mönstret och kan klura mer på hur man skulle kunna sticka en kofta eller bolero utan att få hjärtanen upp och ner. Det går alltid att se positivt på det mesta, ibland tar det bara lite längre tid innan tårarna skingrat sig och ilskan lagt sig.

Nej, balkong, ljudbok och stickning var det!

Inga kommentarer: