fredag 16 maj 2008

Rapport innan helgen

Jahopp, intervjun fick skjutas på framtiden då brukaren blivit sjuk, det var ett sommarjobb som personlig assistent jag sökt. Så än är det fritt fram för drömjobbet att höra av sig, kom igen bara!

Idag har jag mest gått igenom gamla tentor och annat till skolan. Snart är det dags för fikaoas och sedan fredagsmys med sambon. Den stackarn glömde matlådan på köksbänken - det blir man inte mätt av- men förhoppningsvis hade han plånboken med sig och kunde köpa något till lunch.

Just nu undrar jag hur det går med planeringen av Farmors födelsedag - om datumet behöver ändras så är det ju bra om jag vet det. Skulle jag få tjänsten som personlig assistent så ingår det ju endel helgjobb och eftersom jag inte alls vill missa att fira Lilla Farmor så måste jag veta vilket datum det blir. Hoppas bror lyckas hitta en lämplig lokal bland de bygdegårdar och liknande jag föreslog. Jag undrar jag hur pappsen och farbröder har tänkt sig det hela - juni är ju en ganska populär månad och vill man boka catering och liknande är det nog bra att vara ute i god tid... *hint*

I helgen blir det växtfärgning, städning och -jajemen, du gissade rätt- stickning! Lite bakning måste jag hinna med på söndag också eftersom jag lovat att baka till det kommande 40 + 40 års kalaset. Om vi orkar och ids borde vi tvätta bilen också, men det är en världsligsak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå sista budet kring farmors födelsedag är nu Lördag den 28 juni 2008 e.kr. Plats Dybecksgården. Mönster överallt alltså.