fredag 30 maj 2008

på allmän begäran

Jag fick en förfrågan om det inte gick att få se en större bild på Skymt - mitt andra jag.
Klart det går! Fotat av min sambo:
och en helbild tagen av Stefan Thulin men beskuren av mig:
Båda bilderna är från lajvet Stolthetens pris som var sista delen i Falby serien och gick av stapeln sommaren 2007 på Svarta Galtens område utanför Karlskoga.

Skymt är en vätte, ett barn av naturen. Hon kommer med största sannolikhet att betrakta dig nyfiket på avstånd utan att du märker något. När nyfikenheten blir för stor smyger hon sig närmare. Om du upptäcker henne och tar kontakt ska du inte bli alltför förvånad om hon fräser en massa och morrar men tillslut vågar sig fram för att lukta på dig, undersöka dina kläder och peta på dig i allmänhet. Huruvida Skymt är ond eller god är lite svårt att bestämma - ur sitt eget synsätt är hon god och har en stark moral. Den moralen kanske inte alltid överenstämmer med oss människors och hennes hämnd för oförätter kan uppfattas som orättvis för människan som inte förstod att det var någon oförätt från första början.

En kul karaktär som jag hoppas få spela fler gånger och utveckla mer. Dräkten är så gott som handsydd (ärmarna fick maskinsys pga tidsbrist) och tog ungefär ett år av ineffektivitet att färdigställa. Det vore roligt att göra om dräkten, jag har vissa planer och idéer, men det får nog dröja ett bra tag till innan jag känner mig sugen på evighetsgörat med all handsömnad igen.

Näs- och pannparti har jag gjort själv i latex men öronen är beställda från latexmannen. Tänderna kommer från dentaldistortions och är riktigt trevliga att ha i truten. Så fort maskdelar (särskilt öron) och peruk kommit på börjar svartiskan välla ur min mun och Skymt tittar sig i påsminkningsspegeln och säger: "Gur ti shum ambal!"(Jag är mycket söt!) Ja, inget gör väl en tös så söt som en himskans massa lager svart fetsmink, en tjorvig peruk, en grotesk näsa och gigantiska spetsiga öron!

Ps Nu är sjalen ungefär 15 cm!

Inga kommentarer: