söndag 18 maj 2008

Förföljd

Förföljd av ett mönster - kan man vara det? Ni vet den där hjärtesjalen jag stickar på? Den verkar förfölja mig, eller i alla fall den typen av hjärtmönster. Som trekantssjal:
det mönstret finns här och heter Adamas shawl.

eller som kofta:
det mönstret finns här och heter Filati Summertime.

Trekantssjalen tycker jag är riktigt ljuvlig och skulle mycket väl kunna tänka mig att sticka någon gång. Koftan känns lite fel. Jag skulle vilja få spetsarna neråt på hjärtmönstret och sen skulle jag nog sticka slätstickade ärmar med eventuellt en hjärtbård löpande nerför dem.

Är man sugen på koftor så har jag hittat några därute i cyberrymden:
  • Lush and Lacy cardigan, jag tror jag är kär! Den är bara för söt!
  • Bristow ,verkar rolig att sticka och på Ravelry har jag sett att den passar de flesta kroppar.
  • Fitted lace cardigan, verkar ypperlig för svala sommarkvällar.
  • Carolyn, kanske mer lämplig som vår-/hösttröja men det verkar roligt att sticka randigt.
  • Serrano, jag tror att jag börjar få en förkärlek för hålmönster, det är ju så snyggt!
  • Candy, efter att ha sett den i andra färger så börjar jag faktiskt tycka om den.
  • Maude Louise, ser lite konstig ut på bilden men den är fin egenligen.
  • Kofta med hålmönster, det var det där med hålmönster igen...
  • Sadie, jag vet inte, den ser konstigt tantig ut fast på ett underhållande sätt...
  • Horseshoes cardigan, tyvärr måste man vara Ravelry medlem för att se den (eller be mig visa den någongång när man träffar mig IRL i närheten av en dator med internet.
  • Red blazer, inte en kofta men en snygg kavajliknande sak
  • Rosalind, en söt kortärmad kofta med -hör och häpna - hålmönster.
sen finns ju alltid drops garnstudio med alla sina tusentals mönster...

2 kommentarer:

Tvibita sa...

Hej, nu när vi har grannens dator hemma hos oss för service så måste man ju passa på att låna den lite :) Visste du att Noro garn går att beställa från ett svenskt företag? Troligen är det billigare att beställa direkt men sidan kan vara värd en kik. www.garnkorgen.se

Heldri sa...

jupp, man har väl koll :) hos garnkorgen kostar noro silkgarden 99:- och från usa försäljare kostade det (med dåvarande växelkurs) 68:- och ingen frakt.
Sambon valde ju visserligen ett kureyon istället som kostar 79:- i sverige och typ 45-50:- i usa...

hade jag pengar skulle jag definitivt utnyttja de fördelaktiga växelkurserna mer!