tisdag 6 maj 2008

Tid

detta förunderliga ting: tid. Hur mycket har vi egentligen? 24 timmar per dygn, 7 dagar i veckan, 52 veckor om året - jo jag vet, men varför verkar den aldrig riktigt räcka till?

Det är otroligt mycket i skolan just nu, det kommer i och för sig att lugna ner sig lite efter imorgon men vad hjälper väl det idag. Igår och idag har varit heldagar på skolan samtidigt som det är en massa inlämningsuppgifter som ska färdigställas. Detta resulterar att det blir skola även på kvällen och kvällar är ju sticka och mys-med-sambon-tid. Nedrigt av skolan att stjäla fritid av mig bara så där...

Jag skulle egentligen vilja fota både hjärtesjalen och min ulltröja så ni får se hur fina de blir, men det har jag då rakt inte tid med nu. Allra helst skulle jag ju förstås vilja sticka på dem istället för att bara fota eller blogga om dem, men ni förstår nog dilemmat. När jag tänker efter har jag nog inte tid för det här heller. Åter till regionala skillnader i BNP, BRP, fastighetspriser och andra skillnader som ska redovisas imorgon. Visste ni att Stockholms läns BRP bidrog till 29% av BNP 2005? Inte jag heller, jag visste inte ens att det var något som jag någonsin skulle komma att veta.

Föresten så kan alla lämna kommentarer nu, inte bara de som är inloggade. Så varsågoda och kommentera för fulla muggar. Men inget snusk!

4 kommentarer:

Malin sa...

Vad vänligt av dig.. Vad hade du förväntat dig av den första bloggen. Lite tvättäkta snusk kanske.. Det kan du få :)

Har varit och tränat och är härmed dyngsvett. Sambon står o svär över att jag sitter här och knapprar också. ajaj. Dags för kvällsmat. Slog rekord idag. 15 minuter bara jogging. Nästa gång måste jag bara slå sträckan jag kom. Tänk vad ett litet egenpåhittat tävlingsmoment kan göra för tjurskallighet.

Supermycket tack för senast, hoppas ni kan komma över de rosa passen. Jag ska leta efter en härligt rosa tshirt till han som skulle passa så bra i det. Vad gäller för storlek om jag hittar nån .. :D

Anonym sa...

är du helt säker på att vi verkligen har 24h på ett dygn. jag tror de är många färre...

Anonym sa...

Har du inte lärt dig att om man hoppar över lunchen får man en timme till per dygn!!

Farbror

Heldri sa...

Malin: man vet aldrig vad för knäppgökar som kommenterar om det är fritt fram för alla, spam är tydligen inte bara burkskinka...

Cos: helt säker tror jag inte att jag är, det känns mer som 10 timmar eller så

Farbror: har du inte lärt dig att lunchen är ett av de viktigaste målen på dagen? Jag funderar snarare på att om jag hoppar över sömnen så borde jag få runt 6-7 timmar över!