måndag 26 maj 2008

Så gott som färdig

Ibland skulle man behöva en helg efter helgen eller en semester efter semester. Ni känner säker igen känslan; när man har försökt klämma in alldeles för många aktiviteter på en alldeles för kort tid och allt bara slutar med att man helt färdig och orkeslös. Sådan var min helg. På fredagkvällen stupade jag i säng vid 00.30 efter att ha bakat bullar, tårta och rulltårta så det stod härliga till hela kvällen. (Note to self: när jag ska baka kanelbullar är det bra att se till att jag har kanel hemma)

06.00 (tidigare än jag går upp på vardagarna) ringde väckarklockan på lördagsmorgonen. En snabbstuds in i duschen och en portion gröt senare var jag och sambon på väg till mitt föräldrahem för att tillsammans med mamma och pappa åka till sommarstugan och den strandade bryggan. Det blev mest pappa och sambon som la i bryggan medan mamma, jag och Farfar hjälpte till på ett hörn eller två. Att "lägga i" en brygga låter så enkelt. Jag blev riktigt imponerad av Farfar som alltid gjort det själv i alla år, båtvaggan med ställning vägde ju as!

Efter lite trevligt fika var det hög tid att fara hem igen för att hinna byta om till medeltidsstassen och fara på marknad. Förvånansvärt väluppfostrade barn lekte lekar och sköt pilbåge medan föräldrarna tittade djupt i mjödhornet... Det grillade vildsvinet tog lite längre tid på sig än utlovat så vi blev ungefär en timma sena till kvällens avslutande aktivitet: 40 + 40 års kalas hos Ravn och Kolskägg. Lagom mycket folk av trevlig karaktär gjorde det till en lugn och trivsam tillställning med avslappnad samvaro. När sambon höll på att ha ögonlock ner till knäna passade vi på att åka hem medan han fortfaranade var vaken nog för att gå för egen maskin.

Morsdag firades hos svärmor i lugn och ro med en omgång "Ticket to ride". Väl hemma trillade sambon i säng med en "Allt om film" medan jag med ljudbok i öronen plockade bort helgens stök så det är förberett för dammsugning i veckan.

På mitt vardagsrumsgolv ligger just nu en Hjärtesjal på blockning! Tjoho!!! Den blir så fin. Nu ska jag bara hitta fina pärlor eller paljetter och sedan en sjalnål innan den kan få postas.
Sedan ska all uppmärksamhet tillägnas candleflame. (Mest upmärksamhet ska givetvis den stundande tentan få, men man måste andas lite ibland också...)

Inga kommentarer: