torsdag 15 maj 2008

Kontraproduktivitet

Idag har egentligen inte mycket vettigt skett. Några varv stickning innan cykelturen till skolan resulterade i 3 varv fram och tre varv tillbaka 91 maskor som blev 92. *suck*
En framstammad föreläsning, som tyvärr kvävdes av tjattrande töser på raden framför, men egentligen var den ganska intressant. Lite grupparbete som resulterade i snurriga diskutioner kring valuta: om vi exporterar så efterfrågar tex amerikanerna Sek för att köpa våra varor. Om vi aldrig importerar och därmed aldrig efterfrågar annan valuta så skulle tillslut: ja vad då? Skulle det bara bli svenska kronor eller bara utländsk valuta i Sverige? Vi får nog be en av lärarna att ta en snabb genomgång igen.

Hemkommen och efter lunch samt faktaletande om Zimbabwe försökte jag rätta till min stickning och sticka vidare. Totalt under dagen har jag stickat 12 varv, synd bara att det är samma varv jag stickat om och om igen. 91 maskor blev 92 som blev 90, jag förstår inte hur det gick till. Nu har jag i alla fall 91 maskor och mönstret ser rätt ut hela vägen. Det var nog ingen stick-dag idag.

Imorgon är det arbetsintervju för ett eventuellt sommarjobb, tyvärr inget inom mitt studieämne men ett jobb är ett jobb är ett jobb. Så det är bara att hålla tummarna för att jag får lite jobb i sommar och gärna på ett inte alltför inhumant schema.

Nu är det hög tid för läggdags!

1 kommentar:

Malin sa...

Vad är det för spännande sommarjobb du sökt då? Nyfiken och nymasserad och supertrött Malin som bara vill ha HELG!