måndag 18 oktober 2010

Allt är som det brukar

Tentapluggandet måste snart gå in i slutspurten.
Jag ska snart fylla år.
Mycket ska hinna bakas och fixas.

Och jag har blivit förkyld.

Nu får jag helt enkelt försöka vila så mycket jag hinner, proppa mig full med c-vitamin och hoppas på det bästa. Jag vill hinna baka, träna och plugga och ändå vara frisk till helgen när det är afternoon tea och spel.

Helgens mässa var kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på. Det var mest färdiga produkter och inte så mycket slöjdmaterial. På antikmässan lyckades jag i alla fall hitta en fin teburk och en bok om band i olika tekniker. Boken har jag tidigare lånat av Nika och det finns mycket spännande att lära sig.

Nu ska jag nyttja lite nässpray och sedan försöka plugga lite till. Ikväll ska jag baka skorpor till lördagen, det gäller att sprida ut uppgifterna när orken tryter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig och grattis i förskott hoppas du är frisk och att du får en helt underbar dag!!

Heldri sa...

Tack för gratulationen! Jag gör mitt bästa för att bli frisk så fort som möjligt: citronvatten i mängder, kiwi, apelsin och andra c-vitaminrika frukter,echinaforce, vila,värme och så vidare.