torsdag 21 oktober 2010

Lite stickuppdatering

Jo,jag kan väl inte påstå att jag stickar så där väldigt flitigt just nu, när jag inte är i skolan sitter jag mest apatiskt framför tv:n och saknar ork. This sucks!

Men några varv har det i alla fall blivit på Sambons tröja:


Nu är jag snart (snart är väl något av en definitionsfråga) färdig med ärm nummer två och sen är det bara halslinningen kvar. Det närmar sig minst sagt. Jag hyser starka förhoppningar om att tröjan ska bli färdig den här sidan om vintern.

Rick´s bane har passerat hälen och kommit några få varv på skaftet:


Jag tror att jag har stickat upp ungefär hälften av garnet så det ska nog kunna bli skapliga skaft tänker jag. Jag har onekligen tappat farten lite på sockorna, men det är nog mest för att jag försökt sticka vidare på Sambons tröja. De slätstickade sockorna är ju väldigt praktiska att ha som avkopplingsstickning så jag oroar mig inte.

Det här med Hemlis är riktigt roligt måste jag säga. Jag går till och från och grunnar på vad jag ska hitta på till nästa paket och har väl lite speciella planer inför det sista paketet som ska skickas i december. Första paketet verkar ha gått hem hos min Hemlige vän i alla fall och det är ju väldigt roligt. Det ska bli spännande att se vad den som ska överaska mig har hittat på, jag tycker själv att jag känns ganska spretig i mina garnval både vad gäller kvalitet och färg när man tittar på mina färdiga objekt. Jag kan tycka att jag har stickat alldeles för lite i svart med tanke på att jag gillar svarta kläder samtidigt lyser ju färgglada sjalar upp mina svarta kläder väldigt fint. Jullovets stickning kommer nog att bli en sjal i det brunsvarta kampes entrådiga som jag fick i julklapp förra året från Malin och bror. Frågan är bara vilken sjal...

Inga kommentarer: