söndag 10 oktober 2010

Great weekend mitts

What was I thinking?


Det är Malin som står för fotografiet de här gången. 
Jag hade för bråttom att bli av med handlovarna för att hinna fota dem...

Mönster: Great weekend mitts av Thea Eschliman. Jag har för mig att jag inte följde mönstret helt och hållet efter som min stickfasthet inte stämde riktigt. Det är ett lätt mönster dock som gick alldeles utmärkt att sticka med magic loop. Jag valde att sticka runt och sedan plocka upp maskor för knappslån som alltså bara blir för dekoration.
 
Garn: Lanett från Sandnes garn i två färger jag vanligen inte skulle ha valt. Uppmuntrad av Å provade jag något nytt och kunde konstatera att: Nej, jag är inte rosa och turkos. Vilken  tur att jag känner de som är det så handlovarna kunde komma till användning i alla fall!

Stickor: Addi 2,5

Stickupplevelse överlag: Garnet är så mjukt, så mjukt så jag nästan förlåter det dåliga färgvalet. Jag vill absolut sticka ett par till mig själv, i en färg som jag faktiskt gillar. Kanske svart och vitrandiga med röd knappslå vore något.

3 kommentarer:

Malin sa...

ja så sköna de var.. :)

Men jag erkänner att du förtjänade en bättre bild en den du fick här. :)

Å sa...

Jag ber om ursäkt... men å andra sidan så var det ju ditt förslag från början, jag bara sa att du skulle våga. Så vi är nog delaktiga båda två ;P

Heldri sa...

Absolut! friskt vågat hälften vunnet eller nåt. Dessutom så tycker jag ju att det är en fin kombination - bara inte på mig...