torsdag 7 oktober 2010

Före tovning

Det finns vissa nackdelar med att inte använda jeans längre. När sjutton ska jag hitta något att tvätta tillsammans med mina stickade projekt som ska tovas? Jag upplever att tovningen blir något bättre när projekten får tumla runt tillsammans med ett par jeans. Efter att ha väntat på byxor från Sambon i flera veckor (tydligen har han också slutat använda jeans - dock ej till förmån för kjol och klänning) tröttnade jag och plockade helt sonika ner ett par jeans från galjen och slängde in i tvättmaskinen tillsammans med:


 Luther played the boogie - väska i Sarek

och 


Andra nålbundna tofflan av två till Bror.
Den första fick han i födelsedagspresent i april, då hade garnet tagit slut och nummer två låg utan häl. Förhoppningsvis har jag nålbundit två:an ungefär lika som ettan...

Inga kommentarer: