söndag 3 oktober 2010

Slut på sommar i sommarstugan

Idag är det arbetsdag i sommarstugan. Bryggan kånkas upp ur sjön, gräset klipps, landet grävs, rabatterna höstas och huset städas. Min Farbror Gudfadern hävdar alltid att sommarstugan är ett arbetsläger. Jag tror att våra olika uppfattningar om sommarstugan grundar sig på våra skilda barn/tonårsupplevelser där. Medan jag mest badat, lekt och kliat myggbett i egenskap av bortskämt barnbarn, fick min far och mina farbröder istället hjälpa till att bygga upp detta paradis på jorden.

För att hylla det slit mina kära släktingar lagt ner kommer här en stenmurskavalkad:




1 kommentar:

Malin sa...

ja det är bara kämpa på. Själv jobbar jag på andra fronter. Skillnaden är väl att jag får lön..

Haha, läste just ordverifieringen:
noactive

funny!