lördag 9 oktober 2010

Lördagsnöje

Idag hade jag tänkt gå ut i det fina vädret och fotografera lite fina klänningar, men när fotografen är sjuk får man helt enkelt göra om sina planer.


Om ni tänker er att tyget är svart och i smårandig manschester så är ni närmare verkligheten. 
Tyget på bilden blev en söt klänning jag skulle ha fotat idag. 

Manschesterklänningen är långt ifrån färdig, nästan alla bitar är utklippta, livstycket är sytt och jag tror jag kan ha lyckats med min snyggaste halsringning hittills! Nu ska jag bara klura ut hur jag ska klippa ut spetsen som ska bli en rynkad ärm. Att vara självlärd sömmerska har sina nackdelar ibland. Det tar tid att klura och sy, men oftast blir det i alla fall ett skapligt resultat.

Nu ska jag sticka vidare på skaftet till Rick's Bane. Jag valde att göra en istickad häl trots allt, det blev lite flyttande fram och tillbaka med maskorna till skaftet men nu är det bara att sticka på tills garnet tar slut.

Inga kommentarer: