onsdag 10 november 2010

En onsdag i november

Det går inte riktigt att fokusera tankarna kring skolan idag. Pm:et som ska skrivas är egentligen inte svårt, men jag kan helt enkelt inte koncentrera mig. Tankarna är överallt och ingenstans.

Längtan efter att börja på nya projekt är ganska överväldigande just nu, misstänker att den bristande förmågan till koncentration återspeglas i mer än bara studierna. Shalom är nästan färdig, den saknar bara knappar och sen tänkte jag lägga till fickor innan den är helt färdig. Istället för att göra färdigt detta lilla kastar jag mig över nytt istället. Strax innan läggdags i söndagskväll bökade jag runt i garnstashen och kom lycklig upp med ett nystan i var hand. Maskor lades upp för en Annis i drops alpaca och medan Sambon högläste ur Min morbror trollkarlen växte sjalen så sakteliga. Sen blev det måndag kväll och en massa muscher skulle stickas på Annis. Till orden ur Häxan och lejonet går första omgången riktigt bra. Tisdagskvällen kom med mängder av snö och nu börjar muscherna kännas lite enformiga, kanske skulle jag ha satt pärlor i stället för att dessutom spara lite på garnet... En ny djupdykning i garnstashen senare har jag påbörjat ett någonting i nålbundet som kommer att hamna i sista paketet till min hemlis. Idag är det onsdag och jag funderar på mössor, hur ska det här sluta?

Apropå hemlis så har jag mailat Ulrika nu för att se om hon förhoppningsvis kan få kontakt med den som skulle ha skickat till  mig och höra vad som är fel. Man kan väl lugnt påstå att min första upplevelse av det här med byten väl har varit sisådär... 

Inga kommentarer: