lördag 27 november 2010

Tröttelitröttast

Nu har jag 44 saffransbullar med vitchoklad, 20 saffransbullar med mandelmassa och apelsin samt 15 vanliga lussekatter i den nyavfrostade frysen. I kylskåpet stelnar marknadsnougat med romsmak och på köksbordet svalnar pepparkakor från en halv deg. Den andra halvan av degen spar jag till måndagskvällen för nu pallar inte min rygg mer bakande.

I morgon ska jag försöka fota lite för nu har det varit väldigt bildlöst ett tag här på bloggen. Bot och bättring! Julgardinerna ska upp och ljusstakarna ska fram. Sen är det bara nöjen resten av kvällen, för det är jag värd!

Nu lockar sängen. Go´natt

2 kommentarer:

Knyppeltanten sa...

Ohhh vad gott det lät, allt du bakat.

Heldri sa...

Bullarna med vitchoklad kan jag verkligen rekommendera, de är hur goda som helst. Gör saffrans deg som vanligt, kavla ut, bred över lite smör, strö lite socker över det hela och ha sedan på hackad vitchoklad. Forma bullar eller längder och grädda. Njuut!