söndag 21 november 2010

En vecka till advent

Därför försöker jag planera upp veckan för att få dagarna att räcka till. Ett färgkodat schema är nog precis vad jag behöver för att få en överblick av vad som ska göras inom Skola Träning Hushållsarbete Nöjen
  1. Måndag: Övningsuppgifter i omstrukturering samt uppsatsarbete på förmiddagen, seminarium kl. 13.15-15.00. Afropowerdance kl. 19.30-20.30.
  2. Tisdag: Uppsatsarbete samt läsa om koncernbeskattning och omstrukturering. Tvätta, plocka prylar, dammsuga och torka golv.
  3. Onsdag: Uppsatsarbete samt tentagenomgång kl. 13.15-14.00, övningsuppgifter i omstrukturering. Pilates kl. 17.30-18.45. Dammsuga och torka golv.
  4. Torsdag: Seminarium kl. 9.15-11.00 sedan uppsatsarbete. Box.17.00-18.15. Handla. Sätta pepparkaksdeg. Hinner/orkar vi göra knäck?
  5. Fredag: Uppsatsarbete samt läsa om EU-skatterätt. Baka pepparkakor och saffransbröd.
  6. Lördag: Hänga upp julgardiner, ta fram ljusstakar och stjärnor. Göra marknadsnougat. Fira Argan kl. 14.00. Nån gång på kvällen ska vi träffa vännen från den gröna ön.
  7. Söndag: 1:a advent! Vakna med ett leende, förbereda för eftermiddagen, dammsuga en vända till. Kl.15.00 Adventsglögg!
Nu ska jag försöka uppdatera schemat allt eftersom, för om jag känner mig själv rätt så blir det sällan precis som jag har planerat.

    2 kommentarer:

    Nika sa...

    Bra med listor. De ger en känsla av kontroll.:-)

    Heldri sa...

    Precis min tanke! Jag kände att det fanns en viss risk för panik och stress den här veckan och det vill jag motverka genom att överblicka aktiviteterna och ta kontroll över tillvaron.