söndag 14 november 2010

Rockin´ fishbone


När jag hade tryckt fiskrenset till Fadderbarnets t-shirts kunde jag inte låta bli att snygga till en av mina toppar också. Och tänkt så ruggigt bra fiskmotivet passade till min nya kjol! Ylletyget låg i en stuvkorg på Calletex och gick för det facila priset av 42 kr, billigare än plastknapparna som är såna där man enkelt kan klä i tyg.  Allt som allt gick nog kjolen på 120 kr, inte farligt alls.

Kjolen är sydd utan mönster och har en linning som är lite längre bak än fram för att kjolen inte ska bli för kort bak. Kjolen består av ett eda stycke som är rynkat runt om, ett resårband fastsytt längst upp eftersom jag alltid överskattar mitt midjemått och sedan en knapprad fram. Knapphålen är lite för stora, men det ska jag ordna till en dag när andan faller på. Stuvbiten räckte inte till några fickor, jag överväger att klippa upp kjolen i sidorna och göra fickpåsar i annat tyg. Snyggt och lite rockigt tycker jag allt att det blev.

Och så här ser en headbangande Heldri ut:


Bilderna är tagna förra helgen av min underbara Sambo, nu är det mest bara snö och slask och grått ute.

2 kommentarer:

Knyppeltanten sa...

Vad duktig du är som syr så mycket.Det blir jättefint.

Heldri sa...

Tack! Det är ju så himla kul att få kläder som sitter som de är tänkta.