torsdag 25 november 2010

Schemakontroll och stickuppdatering

Min smarta plan med flerfärgat schema var faktiskt precis så smart som jag trodde. Än så länge ligger jag/vi i fas med allt. Vi skippade att dammsuga och torka golv igår, det ser inte alltför hemskt ut och det kommer ändå hinnas med på söndag när all bakning är avklarad. Som kompensation har jag frostat av ena frysen inför handlingen, all is höll nästan på att knuffa upp dörren -inte bra.


Pilates igår var välbehövligt, tur att vi har bokat oss för nästa veckas pass också för jisses vad vissa muskler behöver påminnas om att de finns. Ikväll blir det ingen box och det är inte för att latmasken gnager mig eller A. Instruktören är sjuk så det skulle ha blivit bodycombat istället. A har dock ingen som kan vara hemma med Parveln ikväll och jag känner att det blir grymt stressigt att hinna träna, duscha, äta och sedan handla nu när vi måste be kompisar om skjuts, så vi tog beslutet att hoppa över combaten. 


Stick-fronten:
Min snigelmössa växer långsamt och kan bli hur spännande som helst. Shalom är fortfarande inte blockad. Annis har kommit till de förkortade varven som skapar det slätstickade partiet. När andan faller på stickar jag några varv på Rick´s bane och måste nu öka ganska ofta eftersom jag har nått elefantvaderna. Det nålbundna lilla någontinget ska få lite virkade avslut och närmar sig leveransdags. Sarektröjan vilar lite tillsammans med det dubbelstickade datorfodralet och den skuggstickade halsduken, deras tid kommer...

1 kommentar:

disa sa...

Tack detsamma!! Ja, gör det du, jag lägger till dig med! *ler varmt*