lördag 13 november 2010

Misslyckad shopping

Planen var att åka buss ut till Marieberg för att spendera lite födelsedagspengar. Ett klockhalsband och ett par vinterkängor/-stövlar stod på shoppinglistan.

Bilden lånad från Vintage by Fé

Bussresandet gick förhållandevis smärtfritt, lite väntetid vid bytet men inget vi inte stod ut med. Shoppingen var det värre med. Just det klockhalsband jag förälskat mig i fanns inte inne för tillfället, men personalen var vänliga att tipsa mig om hemsidan där jag kommer att beställa klockan ifrån.

Sen var det det där med skor. Jag provade skor i varenda butik i köpcentrumet sen promenerade vi till skoaffären som ligger en bit bort. Där hade jag tidigare hittat ett par kängor som var helt ok, tror ni de fanns kvar? Nej, just det. Jag har så himla svårt att hitta skor som sitter bra. Stövlar är hopplöst eftersom mina vader är gigantiska 43 cm i omkrets medan de flesta stövelskaft ligger på pyttiga 34 cm. Sambon hittade faktiskt ett par som måste ha haft nästan 44 cm i skaftvidd men vad hjälper det när själva sko-delen klämde i princip överallt så att foten domnade omedelbart?

Det enda jag fick med mig från min shoppingtur var en påse chai te och en påse hasselnötskaffe, båda inköpta på Indiska.

Nu klurar jag på ett mönster till handlovar och börjar bli sugen på glögg. En rätt skön lördag trots misslyckad shopping... Hur har ni det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att höra att det inte bara är jag som har "problemvader" det är verkligen omöjligt att hitta stövlar som når runt lycka till i letandet!!

Heldri sa...

Det verkar vara ett ganska vanligt problem att stövelskaften är för smala. Jag undrar hur många stövlar som inte säljs just av denna anledning och vad som händer med dem. Det är ju fascinerande att inte fler stövlar görs med reglerbara skaft.