torsdag 18 november 2010

Möt min stickkorg

Jag ber om ursäkt för alla blixtbilder i det här inlägget
 Fram till för ett tag sen fanns det bara ett endaste projekt i min stickkorg, nämligen Sambons tröja, så mycket mer fanns det inte plats för. När tröjan äntligen var klar hände det något konstigt med min fina korg.

Först flyttade Shalom in.
Stickad i 100% estländsk ull

Nu ligger den väldigt stilla och väntar på blockning. När den har rätt form tänkte jag sticka fast två fickor, för som ni nog har fattat vid det här laget så gillar jag fickor.

Sen började det klia i fingrarna efter att få sticka en sjal och Annis var inte sen att äntra stickkorgen.

Många maskor blir det, nu är det snart bara det slätstickade partiet kvar.

När jag tillfälligt tröttnade på alla muscher fick jag lust till att sticka handledsvärmare. Bristen på lediga 3mm stickor hindrade dock mina planer. För att trösta mig letade jag på de nystan som var kvar av Sarek (som jag stickade Booga bag i) och började sticka på en uppifrån och ned kofta som kommer att vara lite inspirerad av February Lady Sweater men med slätstickning på oket och med ett annat spetsmönster.


Garnet kommer förhoppningsvis att räcka till oket sen får vi se vad jag hittar för garn till ärmar och kropp. 

Igår letade jag på ett mössmönster eftersom det glittriga garnet jag fick i hemlispaketet tjatar så förskräckligt om att få bli en mössa.


Både garnet och mössan påminner mig om stjärnklara nätter. Sen får vi se om det blir lagom, för mycket eller för lite häng på mössan.

Som ni kan se i högerspalten är det fler saker på mina stickor men allt får inte plats i stickkorgen...

2 kommentarer:

Lilli sa...

Oj, det var mycket många stickningar på gång :) Så många ambitioner du har! Det är väl jättebra att ha en del att sticka på i vinter :)

Heldri sa...

*skrattar* ja, det har visst blivit ett par stycken nu. Man skulle kanske kunna påstå att jag lider av startitis, nu återstår att se hur duktig jag blir på att färdigställa stickningarna också.